Noen ganger trenger man et virituelt drømmeslott. Et sted der drømmer kan forbli dusrosa-drømmer som ikke nødvendigvis eksisterer, og en plass hvor drømmene kan bli realisert, enten de er små eller store. På denne bloggen vil dere se mine kreative prosjekter, se bilder av interiør og hva jeg drømmer om. Leiligheten er minimal, forutsetningene til tider elendige, og livet slettes ingen drøm, men jeg lar meg ikke stoppe. Jeg vil skape, jeg vil blomstre, jeg vil drømme. Vi må gjøre det beste ut av det minste! Velkommen til min lille verden og til det som skjer innenfor husets fire vegger, og bloggens virituelle dør.

Stedet hvor jeg er rådende rosa prinsesse med eget bittelite kongerike.

lørdag 9. januar 2010

Mens jeg venter på tantungen skal bli født idag...

... så har jeg likegodt lagd en krans. Vet ikke om den ble helt rund, og den har noen skjønnhetsfeil, noen kvister i hytt og gevær, men synes den ble søt til veggen likevel? Synes også den er litt helårs og ikke typisk jul, noe som var poenget i disse "kaste-ut-julepynt-tider".  Begynner å lure på om jeg er riktig klok når jeg frivillig går i skogen på 20 minus, og frivillig står ute og hutrer over lagingen i en time. Men får man en idee, så får man en idee...You better run before its go away...

Tenkte jeg skulle feste på ett vintagebildet inni hjertet når jeg kommer til Oslo igjen. (Jeg er material-løs for tiden, uten printer, stæsj osv, litt hemmende, men jeg får holde ut litt til!)










Hva trenger du? Høye vinterstrøvler for å kravle seg oppi snøfonna for å rekke opp til hengebjørka. Kanskje en kost til å børste all snøen etterpå... Helst en stige, men det hadde ikke jeg, så hal i og dra! Avkutter, ståltråd, og i dette tilfelle ulltråd, perler og blonde. Jeg har blitt inspirert av min søte venninne borte på http://henriettesinfall.blogspot.com/ til å lage krans, hun er dreven i kransgamet...

7 kommentarer:

  1. Den ble jo kjempefin, tross kuldegrader! Kanskje den kan bøyes litt til etterhvert som den får romtemperatur!
    Gratulerer med din første krans :-)

    SvarSlett
  2. Hei.
    Kjempe fin krans.
    Verd å fryse litt for den :o)
    Ha en fin-fin helg.
    Linda..

    SvarSlett
  3. Nå har jeg bøyd litt på den, og det var helt klart bedre å få den i romtemp! Råd til alle som skal lage disse: ikke stikk ut i 20 minus, for pinnene er fryktelig sprøde..

    Hennes: Takk- jeg frysergladelig litt for ett godt formål ja:-P

    Ha en strålende søndag videre begge to:-)

    SvarSlett
  4. Hei på deg - smil!! - så flott krans du har laget..sånn vil jeg også ha..og jeg som har hengebjørk i hagen!! Jippii!!

    Ha en knall tirsdag!

    Smil fra KKann

    SvarSlett
  5. SMil til deg også Kanndesign!! Løp og lag krans, heldiggrisen som har bjørka litt lettere tilgjengelig. OM kvistene er veldig frostne, ville jeg varmet dem litt inne så er de lettere å bøye:-) Lykke til! Og koselig forresten at du kom på besøk her.. Nå skal jeg ttitte på bloggen din..

    SvarSlett
  6. Åh lekker...Flink du er da:)
    Klemmer

    SvarSlett
  7. Å takk lotta, var veldig gøy å prøver hvertfall. Neste tipper jeg blir enda finere:-)

    SvarSlett

Mine herlige kommentatorers spor:-)
Om du ikke har egen blogg velger du navn/adresse og skriver fornavn eller nick i stedet for "anonym", nettadresse er ikke nødvendig.