Noen ganger trenger man et virituelt drømmeslott. Et sted der drømmer kan forbli dusrosa-drømmer som ikke nødvendigvis eksisterer, og en plass hvor drømmene kan bli realisert, enten de er små eller store. På denne bloggen vil dere se mine kreative prosjekter, se bilder av interiør og hva jeg drømmer om. Leiligheten er minimal, forutsetningene til tider elendige, og livet slettes ingen drøm, men jeg lar meg ikke stoppe. Jeg vil skape, jeg vil blomstre, jeg vil drømme. Vi må gjøre det beste ut av det minste! Velkommen til min lille verden og til det som skjer innenfor husets fire vegger, og bloggens virituelle dør.

Stedet hvor jeg er rådende rosa prinsesse med eget bittelite kongerike.

tirsdag 5. januar 2010

Langtidsprosjekt: Oldemorsruteteppe

Jeg er enda ikke kommet meg hjem etter jul og verker litt etter å rydde bort julepynt, få plassert julegavene og ikke minst fikse og friske opp litt i heimen min. Enn så lenge er jeg hjemme hos familien og venter på at en liten baby skal bli født og jeg skal bli tante igjen. I jula har jeg i grunn fått litt dilla på hekling. Kanskje ikke noe sjekketriks å si jeg hekler, men fy søren og hekta man blir! Nå har jeg kastet meg over oldemorsruter eller bestemorsruter, alt ettersom, og jeg tipper det blir ett laaaaaangtidsprosjekt. Hekler jeg en om dagen så er rutene ferdig om to måneder om det skal bli stort pledd. Vi får se hvor lenge frøkna holder ut og armene orker. Kanskje ender det med at det blir fronten på en pute? Eller babyteppe? Jeg får også se om det er noe jeg vil selge eller beholde selv.


Synes fargene var så nydelige. På siste lapp har jeg byttet litt på rekkefølgen for å se om det blir stilig med litt variasjon. Garnet jeg bruker er Lerke og herlig mykt siden det er femti femti ull/ bomull. 

Om det er noen som har gode råd for den kjipe jobben å feste tråder og sy sammen så mottas de med takk. Er det å anbefale å hekle eller sy dem sammen?

Snart vil bloggen handle om andre ting enn hekling og venteprosjekter, gleder meg!!

5 kommentarer:

  1. Hei og takk for kommentar på bloggen min! :)

    Skjenken kostet rundt tusenlappen, og det var den vel verdt! Men er man heldig kan man få slike møbler billigere på loppis eller bruktmarked.

    Denne gangen gjorde jeg det veldig enkelt, og spraylakkerte skjenken uten noe særlig forarbeid. Ettersom det er et møbel som ikke får noen særlig slitasje, så funker spraylakken kjempebra! 59,- pr. boks hos Chlas Olson. God spray som tørker fort! :D

    SvarSlett
  2. Hei hei!
    Og tusen takk for en ordentlig koselig hilsen hos meg. Blir nesten litt flau av så mye skryt jeg. Men veldig glad for at jeg kunne inspirere deg:)
    Kjempeflott blogg du har her. Legger deg gjerne i blogglista mi jeg hvis jeg får lov:)
    Jeg begynte med bestemorruter jeg også. Og hadde skikkelig tro på at jeg ville få et stort pledd ut av dem. Det ble en pute;) Håper du har mer tålmodighet enn meg.
    Ha en fin men kald dag i dag.
    Klem Elin!

    SvarSlett
  3. Hei! Tusen takk for koslige kommentarer.Det var kjempehyggelig!
    Du spurte om golvmålinga: Det finnes egen maling for golv som me hadde tenkt å kjøpe, men siden me ikkje ville bruke så mykje pengar på oppussinga(litt dyr måling) spurte me han i butikken om det var noko alternativ, og då kom han me skipsmåling,den sa han att var slitesterk, så me prøvde den! litt billigare.

    Me har tregolv som me slipte lett over og malte.Ser ut som det holder bra:)
    Men det må no testas litt meir:)

    Så flink du er til håndarbeid!!Kjempesøte ting:)

    SvarSlett
  4. Takk alle for de superkoselige kommentarene, jeg har svart dere litt på egne blogger:-)

    Henriette: Du var min inspirator vettu;-)

    SvarSlett

Mine herlige kommentatorers spor:-)
Om du ikke har egen blogg velger du navn/adresse og skriver fornavn eller nick i stedet for "anonym", nettadresse er ikke nødvendig.