Noen ganger trenger man et virituelt drømmeslott. Et sted der drømmer kan forbli dusrosa-drømmer som ikke nødvendigvis eksisterer, og en plass hvor drømmene kan bli realisert, enten de er små eller store. På denne bloggen vil dere se mine kreative prosjekter, se bilder av interiør og hva jeg drømmer om. Leiligheten er minimal, forutsetningene til tider elendige, og livet slettes ingen drøm, men jeg lar meg ikke stoppe. Jeg vil skape, jeg vil blomstre, jeg vil drømme. Vi må gjøre det beste ut av det minste! Velkommen til min lille verden og til det som skjer innenfor husets fire vegger, og bloggens virituelle dør.

Stedet hvor jeg er rådende rosa prinsesse med eget bittelite kongerike.

torsdag 28. januar 2010

Igår ble pute nr 2 til meg selv (og bare meg selv) ferdig:-) Jeg ville ha den helt enkel. Hvit pute, med styrkemerke og blonde. Rimelig plain, men stilig!



Soffan er her på "nåde" og er nok det første som fyker ut når jeg flytter inn i en større stue. (Jeg har stue og kjøkken i ett og det er ikke mange kvaderat det er snakk om..) Men mange gode timer på soffan har jeg hatt her- horisontalt ;-)




Jeg lagde knyting bak og festet sløyfe på.




Har lånt en ekstra pute for bilde sin del (som egentlig er til salgs), en søt, blå tildapute. Etter alle putene er ferdig så spørs det om det blir plass til noen mennesker oppi der..  Ups!


Jeg fant ut at etagefat tar fryktelig mye plass i skapet og siden jeg ikke spiser kaker så ofte så ville jeg like godt bruke den til stæsj og sette den i vinduskarmen.





Jeg er så utrolig glad i det gammeldagse fatet jeg har på dette bordet. Kjøpt på en blomsterbutikk en gang.


Denne herlige kransen kjøpte jeg på 50 % og er av merke SIA. Den ble ganske så dekorativ når jeg tok på ett bånd og glitrepynt. Ser nesten litt ekte ut... Passer fint, for jeg knærter alt som er av levende planter her.. Hvor ble det av de grønne fingrene ?




Idag var jeg på fretex og fant denne gamle salmeboken til 15 kroner. Den har snirklete skrift og tanken var å bruke den til scrapping, men jeg vet ikke om jeg har hjerte til å rive i den likevel. Den passet hverfall som pynt på fatet mitt. At det stod bestefar sitt navn og etternavn (!) gravert inn på forsiden gjorde sitt til at den bare måtte være til meg;-) Jeg fant også denne nydelige sølvbørsten til 25 kr! Ønsket meg sånn lenge..


Jeg var en liten tur ut idag med kamera. Selv om jeg ønsker meg mot sommer, så kan jeg ikke la vær å synes at det er utrolig vakker ute nå!


















Ha en fortsatt fin kveld alle sammen!!!
Smil fra Drømmeslottet! :-)

8 kommentarer:

  1. Æ fundere veldig på å kjøpe den puta! :) hm hm hm....Skal fundere litt til. Vist det e meninga så blir den vel mi! :)

    Så nydelig du har det hjemme, Må bli litt bedre så æ kan komme mæ på ordentlig besøk! :) Apropo det. Skulle jo møttes snart. Har du muligheta for å klare besøk? KleM`KLeM :)

    SvarSlett
  2. Så fint det ser ut til å være hos deg. Jeg ønsker meg også et etasjefat. Jeg synes de er sååååå fine!!! Du var jammen meg heldig som fant salmebok med både for- og etternavnet til bestefaren din. Skjønner godt at det blir vanskelig å rive i den.

    Så fint at du er fornøyd med bordet. Jeg skulle veldig gjerne hatt det selv hvis det bare hadde passet inn og jeg hadde hatt plass til det her. Men, det er fint at det kommer til et hjem hvor det etterhvert vil få sin fortjente plass da :)

    De store runde charmsene (de med stor bling i midten)fikk jeg av svigerinnen min. Hun driver kjøkkenutstyrsbutikk og disse hadde sittet på noen gummihansker (!) hun hadde hatt til salgs i butikken. De andre er faktisk øredobber jeg kjøpte på Kapp Ahl for å demontere. Jeg syntes de var så fine. Morsomt når man ser alternative bruksområder på ting :)

    Ha en riktig god helg!

    Klem

    SvarSlett
  3. Hei hei.
    Så koselig du hadde det. Masse fine ting også. Gøy med den bibelen med bestefaren din sitt navn på.
    Flotte vinterbilder du har tatt. Ja det er fint ute. I dag gikk gradestokken ned til -7 igjen her hos oss. Gleder meg til varmere vær, men enn så lenge er det bra det ikke regner :)
    Hvis du kan hadde det vært fint om du kunne forklart meg det med linkingen. Har så lyst til å lære det :)
    Ha det fint.
    Trude :)

    SvarSlett
  4. Såå søte puter:)Ekje det kjekt å lage vell?:)
    Flotte bilder du viser:)
    Tusen takk for hyggelig helsing frå deg:)
    Klokka er kjøpt på Jotex.
    Ønsker deg ei fin helg
    Klem Nina

    SvarSlett
  5. Så fine puter! Koselig stuekrok du har. :)

    Den dukkevogna er kjøpt på Kremmerhuset, og jeg tror de selger den enda. Hvis ikke kan de sikkert bestille. Men jeg har ikke sett den i noen andre butikker. Prisen er mellom 1400 og 1500 kr. Husker ikke helt eksakt hva jeg betalte. Ganske dyr med andre ord, men jeg syns det virker som den har god kvalitet, og utseendet er verdt hver krone. :)

    Ha en god lørdag!

    SvarSlett
  6. ...hmmm..huset med den blå døra så så utrolig kjent ut..??..nei..er nok ikke det..

    Drømmehjertet - en nydelig bok. Anbefaler den gjerne! Kos deg og god lesing!!

    Ha en herlig lørdagskveld - jeg skal legge meg på sofan..har hatt en travel uke og fredag kjempet jeg med tiden..hihi..travel travel..smil!

    KlemKKann

    SvarSlett
  7. Bell4trix: Hehe, bare å ta sats å kjøpe puta.. gave til deg selv fordi du fortjener det;-) Jeg vil gjerne komme på besøk og du er hjerterlig velkommen! Vi snakkes "live"..

    Rita: Du må få deg etasjefat ja, så vakkert!! Artig og høre om charmsene og smykkene.. er ofte slik at man finner inspirasjon fra overalt, og de meste kan brukes.. var hvertfal lekkert! koselig å se deg her inne også.

    Bluggi: herlig at det ikke regner ja.. får se på det sånn:-) Kan ikke si det er mest ryddig her for tiden, men kanskje ikke så dumt å slenge ut bilder av slik virkeligheten er også. Så jeg våget;-) Har forklart deg om linking på egen blogg..

    Hvit perle: Tusen takk for rosen:-) Det er kjempe gøy å lage, man blir litt hekta.. Jeg håper ikke det gjør noe men jeg likte klokka så godt at jeg bestilte en selv.. men i grønn så blir den ikke lik som deg, går det fint?

    SvarSlett
  8. Jordbærpiken: Takk for info om vognen. Hadde mistanke om at den var litt dyr ja, men skulle bare mangle for den var virkelig forseggjort! Jeg får ringe og høre litt hva som finnes, takk så mye:-)

    KKdesign: Bildet er ikke tatt den dagen i oslo, så kanskje du faktisk kjenner deg igjen.. bildet av det lille huset er fra Sandefjord, ved Lahelle.. er det kjent?? Soffan hørtes fantastisk ut og jeg håper ikke denne uken er like stressende.. Jeg skal jammen bestille den på lydbok, tusen takk for info, gleder meg jeg:-)

    FFin uke til deg "frøken" :-)

    SvarSlett

Mine herlige kommentatorers spor:-)
Om du ikke har egen blogg velger du navn/adresse og skriver fornavn eller nick i stedet for "anonym", nettadresse er ikke nødvendig.