Noen ganger trenger man et virituelt drømmeslott. Et sted der drømmer kan forbli dusrosa-drømmer som ikke nødvendigvis eksisterer, og en plass hvor drømmene kan bli realisert, enten de er små eller store. På denne bloggen vil dere se mine kreative prosjekter, se bilder av interiør og hva jeg drømmer om. Leiligheten er minimal, forutsetningene til tider elendige, og livet slettes ingen drøm, men jeg lar meg ikke stoppe. Jeg vil skape, jeg vil blomstre, jeg vil drømme. Vi må gjøre det beste ut av det minste! Velkommen til min lille verden og til det som skjer innenfor husets fire vegger, og bloggens virituelle dør.

Stedet hvor jeg er rådende rosa prinsesse med eget bittelite kongerike.

fredag 29. mars 2013

Strikk og mer strikk

Med stor familie på min og mannesiden så er det bursdager slag i slag, og en av gavene som ble gitt bort etter jul var disse søte uglefingervantene og støvelfor til hunter/Ilse Jacobsen støvler. Begge mønstrene er funnet i "Tilbehør" fra Sandnes. Vantene er strikket i verdens bløteste garn: Artesano, en blanding av alpakka og peruiansk ull. Har aldri strikket så jevnt som med dette garnet. Oppskriften er lett å følge, og flettingen går som en lek. Er nesten mest slitsomt å sy på øyner ;-)

Støvelforet er strikket i Alfagarn fra Sandnes.



Et familiemedlem fikk denne flotte vesten strikket i Andes, en blanding av ull og alpakka.




Tn angrybirdfrelst 4 åring fikk denne heklaluen i gave. Den var først litt skummel, men etterpå har den blitt brukt hver gang han er ute. Den er heklet litt på fri hånd med dobbelt babyull. Å hekle i dobbelt garn blir litt stivt, så ble ikke helt fornøyd, men så lenge smågutter er glad, så er jeg glad..


En lue til meg selv har det også blitt mellom prosjektene. Lue fra tilbehør og strikket i Easy. Den ble litt stor, så denne ble for meg litt TJA.




2 kommentarer:

  1. Ida - tobarnsmor og strikkeglad12. mai 2013 kl. 10:20

    Så flotte ugler ! Er dt egen oppskrift? Disse kunne jeg tenke meg å lage:-)

    SvarSlett
  2. De står i sandnes sitt tilbehørhefte:-)

    SvarSlett

Mine herlige kommentatorers spor:-)
Om du ikke har egen blogg velger du navn/adresse og skriver fornavn eller nick i stedet for "anonym", nettadresse er ikke nødvendig.