Noen ganger trenger man et virituelt drømmeslott. Et sted der drømmer kan forbli dusrosa-drømmer som ikke nødvendigvis eksisterer, og en plass hvor drømmene kan bli realisert, enten de er små eller store. På denne bloggen vil dere se mine kreative prosjekter, se bilder av interiør og hva jeg drømmer om. Leiligheten er minimal, forutsetningene til tider elendige, og livet slettes ingen drøm, men jeg lar meg ikke stoppe. Jeg vil skape, jeg vil blomstre, jeg vil drømme. Vi må gjøre det beste ut av det minste! Velkommen til min lille verden og til det som skjer innenfor husets fire vegger, og bloggens virituelle dør.

Stedet hvor jeg er rådende rosa prinsesse med eget bittelite kongerike.

mandag 7. februar 2011

Visning av litt lagd siden sist..

Til jul gav jeg to flotte jenter hver sin hals med brosje på, heklet i ull og brosje kjøpt på epla.no. Tror de falt i smak, og jammen har jeg lyst på sånn selv. Halsen er heklet i pinne 7, tykt garn og etter oppskrift i heklebok.

 Obs: se bort fra mitt usminkede, vinterfjes da jeg tok disse bildene.




Denne er i dobbelt garn silke/alpakka, litt mindre kløete kanskje, men løkkene rundt står ikke like fint opp som på den hvite..




Min kjære fikk noen grå ulltøfler til jul som han ønsket litt pynt på og gutten var fornøyd da han så han hadde fått converse-lignende tøffel da han kom fra jobb!






Min kjære tantunge fylte 1 år nylig og fikk en hjemmesydd krone siden han er en liten prins. Mønster til kronen er tegnet selv. Den har for på innsiden og borrelås, slik at den kan brukes begge veier, samt justeres. Men trolig blir den nok mest til pynt på gutterommet... små gutter er ikke kjent for å ville ha på seg krone for lenge...




En av tingene på listen "hva jeg må rekke før jeg dør" eller kanskje "hva jeg vil gjøre i 2011" var å lære å strikke igjen. Jeg sier igjen, fordi jeg visstnok strikket i barndommen men kunsten var delvis glemt. Stolt har jeg strikket mitt første lue/hals sett i den mykeste alpakka. Oppskrift fant jeg i en strikkebok hjemme hos mamma.


14 kommentarer:

  1. Så flink du er! lager så mye fint! Likte spesielt godt lua og skjerfet! klør det? Nydelig fint iallefall! I`m in Aaaaw! KleM`KleM

    SvarSlett
  2. Wow, så mye fint, Marianne!
    Likte spesielt godt de halsene du har trikka med brosje på. Så nydelige:)

    SvarSlett
  3. Ååh, det alpakkasettet du har strikket er helt nydelig. Går det an å bestille et slikt eller?! :-D

    SvarSlett
  4. Kjempefine ting du lager! Likte veldig godt halsene jeg oxo :D

    SvarSlett
  5. bell4trix: Så koselig du likte <3 Den klør ikke fordi jeg er sånn klømenneske og valgte super ikke-kløete dyrt garn pr nøste;-) Ren alpakkagarn. Liker at du blir sånn Aaaw :-P

    Maryathome: Så koselig å se deg, og morsomt at du likte halsene! Synes de er skikkelig lekre på. Si fra om du får lyst på ;-)

    Serendipitycat: Takk så mye søta <3 Det går absolutt ann å bestille, men skal du ha i samme garn så koster der litt pr nøste just so u know it.. Gi meg ett lite hint på fjesboka om du er interresert:-)Jeg kan strikke i såfall jeg:-) Lavendel- din farge hvertfall! :-)

    Tonje: Så gøy at du likte! Om du kan hekle så er halsene veldig enkle:-)

    SvarSlett
  6. Heisann:)

    Kan jeg spørre hva hekleboken heter? Nydelige halser du har laget :)

    Janne :)

    SvarSlett
  7. Heisann.

    Lenge siden :O)
    Jeg også var et stykke ut i februar før jeg våknet og ønsket godt nytt år, sånn blir det bare noen ganger.
    Jeg har aldri før lengtet så grådig og lenge på våren, men den kommer nok, bare jeg som har en utrolig dårlig tolmodighet..
    Du har laget masse fint da, veldig flink :O)
    Tøflene ble knalltøffe ;O)

    Vi "ses"
    Ha en superduper dag.
    Klem Linda.

    SvarSlett
  8. Hei Marianne
    Nydelige hals du har laget, superskjønne ღ En liten stund siden jeg var innom her, og skal ta meg en runde å se nedover innleggene dine siden jeg var her sist :) Ønsker deg en fin helg, klem fra Mette

    SvarSlett
  9. Jeg kunne godt tenke meg en slik silke/alpakka - hals som du har heklet:)Det var en veldig fin farge. Hvor mye koster den?

    SvarSlett
  10. Hei på deg!
    Container-posesalg var nok i ålesund du;) et liite stykke fra oslo... så fin side du har. Du har laget masse flott altså!!!!

    Klem klem

    SvarSlett
  11. Du har vunnet et Tatt av Vinden smykke! Gratulerer :)

    http://martuv.blogspot.com/2011/03/vinnerne-av-tatt-av-vinden-smykkene-er.html

    Sen meg adressen din på mail og smykket kommer i posten!

    Fin søndag til deg!

    SvarSlett
  12. Endelig fant jeg bloggen din igjen! Nå ble jeg glad! Jeg har fulgt den gamle bloggen din, men så ble den borte for meg. Nå som jeg har fått blogger selv, blir det lettere å holde meg oppdatert.

    Jeg har en award til deg hos meg, du finner den på lammelaartanker.wordpress.com

    SvarSlett
  13. Åh! Elsket luen og skjerfet nederst! Nydelig :)

    SvarSlett
  14. Hei jenter! Bedre sent enn aldri ett år etter;-) To som lurer på slike alpakkahalser, er det fortsatt av interesse?

    SvarSlett

Mine herlige kommentatorers spor:-)
Om du ikke har egen blogg velger du navn/adresse og skriver fornavn eller nick i stedet for "anonym", nettadresse er ikke nødvendig.