Noen ganger trenger man et virituelt drømmeslott. Et sted der drømmer kan forbli dusrosa-drømmer som ikke nødvendigvis eksisterer, og en plass hvor drømmene kan bli realisert, enten de er små eller store. På denne bloggen vil dere se mine kreative prosjekter, se bilder av interiør og hva jeg drømmer om. Leiligheten er minimal, forutsetningene til tider elendige, og livet slettes ingen drøm, men jeg lar meg ikke stoppe. Jeg vil skape, jeg vil blomstre, jeg vil drømme. Vi må gjøre det beste ut av det minste! Velkommen til min lille verden og til det som skjer innenfor husets fire vegger, og bloggens virituelle dør.

Stedet hvor jeg er rådende rosa prinsesse med eget bittelite kongerike.

torsdag 14. oktober 2010

Omvisning i stuen- velkommen inn!

Jeg har lovet venner en lang stund å legge ut bilder av hvordan det ser ut her, og endelig er det visningsklart. Jeg starter med stuen. Det er noe jeg ikke har gjort ennå, men stuen begynne å bli veldig koselig å være i. En annen ting som er viktig for meg er at stuen er en plass jeg får litt "fred" i og får slappet av godt i. Jeg må like det øynene hviler på, det må være vakkert, harmonisk og lyst. Det får meg glad til sinns. Og det synes jeg at jeg har fått til..

Here we go:


Dette gamle vinduet har jeg fått av pappa som har plukket det av ett gammel bryggerhus. Det er slitt i ulike farger og er skikkelig kult synes jeg. Skjenken er fra Bloomingville og er kjøpt på Sofies villa.



Tenk- ikke ett malingstrøk er tatt- alle fargene var helt i min stil.. Den lyseblå stolen trakk Drømmemannen om i ett tidligere innlegg.

Gardinene er nye igår, men kommer ikke så godt fram på bildene synes jeg. De er i en nydelig brunfarge og i lin-lignende materiale. Jeg var så heldig å få dem 40% billigere pga det nye senteret som åpnet på Lambertseter. 60 kr lengden er til å leve med, definitivt!


Stuebordet kjøpte jeg hos en bloggvenninne på Hamar for en slikk og ingenting i vinter. Det måtte kraftig puss og sparkling til før ørten lag med maling. Og ikke minst masse oppsyking- når man først har begynt å bruke det som det var så er det så lett å "glemme" å gjøre noe med det. Jeg brukte Flugger sin maling som er nydelig å jobbe med, men du verden så mange strøk man trenger. Men bordet ble helt nydelig! Og best av alt, det er fin høyde hvis man skal ha noe å spise foran tv'n. Ny pute i striestoff fra H & M.

 Detaljene er pusset ned så det mørke kommer fram.


 Husker dere de grønne stolene?? Her er stolene mine ferdigmalt. De er i en lys gråfarge og malt med oljemaling. Siden man får litt tresmak i baken av å sitte på disse, så måtte det noen mye puter fra Ikea til. Ganske moro å tenke på at farmor hadde disse, nå er det min tur. Jeg har planer om pynte med skift på stolene, men er foreløpig usikker på hva jeg vil det skal stå..


 Klokka har oldefar hatt, og Katekismusboken er kjøpt for 5 kr på loppis. Oliventreet mitt har snart felt alle bladene sine og ønsker seg ned i kjellerkulden.. Håper det stemmer at den kommer igjen neste år:-) Treet er så vakkert...

 Bildet på veggen har jeg malt selv en gang jeg fikk ett innfall, med de to kontrastfargene jeg har i stuen- rosa og blått. Et bilde med både maling, decopage og små detaljer.

 Tv er jo ikke det peneste å SE på, men ville vise tvbordet. Er superfornøyd med plassen og at jeg fikk den for halv pris i våres. Skapene mine skal snart få ett løft med "gardiner" etterhvert så mye av innholdet skjules.

 Å bruke pledd og sengetepper over den hvite soffan er en fin løsning. Søler man er det bare å legge det til vask.


 Lyng er så herlige høstblomster, og enkle å få til å leve også. Utenpå har jeg tatt på resirkulert papir og naturbånd, enkelt og lekkert!

Det var alt for denne gangen... Leiligheten lengter etter besøkende, så hjertelig velkommen til en kikk i RL venner ;-)        Ha en flott høsthelg alle!!

5 kommentarer:

  1. Så fint der er blitt :). Bordet husker jeg, for det sto oppe her en stund, men her blitt kjempefint :). Snart skal du nok få besøk av lille wilwil og meg :).

    SvarSlett
  2. Kor koselig dokke har det. Elsker blandinga av nytt og gammelt, det som gir sjel i heimen. !! Kjekt å få sjå eit heilt rom og ikkje berre noen lysestaker :) Ha ein fin kveld !! Klem MILLA

    SvarSlett
  3. Awww...så nydelig!!! Slik stue kunne jeg tenke meg også! Så flott og hyggelig du har det! Kjempefint!! <3

    SvarSlett
  4. Så fint det ble :-)

    SvarSlett
  5. Så fint du har fått det!!! Og så moro at bordet har fått nytt liv :)) Det ble knallfint!!!

    Klem fra Rita og Wenke (som tidligere eide bordet)

    SvarSlett

Mine herlige kommentatorers spor:-)
Om du ikke har egen blogg velger du navn/adresse og skriver fornavn eller nick i stedet for "anonym", nettadresse er ikke nødvendig.