Noen ganger trenger man et virituelt drømmeslott. Et sted der drømmer kan forbli dusrosa-drømmer som ikke nødvendigvis eksisterer, og en plass hvor drømmene kan bli realisert, enten de er små eller store. På denne bloggen vil dere se mine kreative prosjekter, se bilder av interiør og hva jeg drømmer om. Leiligheten er minimal, forutsetningene til tider elendige, og livet slettes ingen drøm, men jeg lar meg ikke stoppe. Jeg vil skape, jeg vil blomstre, jeg vil drømme. Vi må gjøre det beste ut av det minste! Velkommen til min lille verden og til det som skjer innenfor husets fire vegger, og bloggens virituelle dør.

Stedet hvor jeg er rådende rosa prinsesse med eget bittelite kongerike.

onsdag 10. mars 2010

Skjerf på bestilling og en sofa fra ikea

Husker dere pulsvantene i hvit og turkis? Her er "broren" klar- et mohairskjerf med romantisk pynt. Håper eier'n blir fornøyd og ikke minst varm:-) Skjerfet er sydd på bestilling.



Skjerf med "Mette-Marit-bretten" og hvor kun ene siden synes.  


"Snurre-rundt-hodet-bretten" hvor begge kantene synes.



Men det er enda mer "husker du".. husker du den hvite sofaen av type karlstad på bildene av leiligheten jeg har kjøpt? Jeg kan kjøpe den med sjeselong og stol for 500kr (2 seter +pluss sjeseong).
Jeg tenker at hvit er en fryktelig uheldig farge siden jeg er grisefrøken nr 1. Jeg søler kaffe, tomat og alt som ikke skal søles på hvite ting. Men jeg trenger din erfaring- er disse hvite trekkene fra ikea fryktelig tynne? hvor vanskelig er det å få dem rene i vasken? Jeg vet man kan kjøpe nye trekk, men de er jammen like dyre snart som ny sofa. Fabler om å kjøpe billig stoff og sy trekk selv- er det en umulig oppgave å få fint?

Burde jeg kjøpe soffan for 500?

6 kommentarer:

  1. Hei hei :)
    Lenge siden sist. Flott sjerf du hadde laget. Den burde bli glad den som har bestilt det.
    Jeg har Ikea sofa. Trkket er ikke tynt på min sofa. Har vasket det et par ganger og alle flekker har gått bort. Sølte en gang et glass rødvin i den, det gikk bort, men da la jeg trekket i bløtt med en gang det hadde kjedd.
    Jeg hadde lyst til å skifte trekk selv, men det er for dyrt. Har også vurdert å sy. Nå har jeg lagt et fint teppe over. Synes det er både fint og lettere å gjøre rent.
    Lykke til :)
    Klem fra Trude :)

    SvarSlett
  2. Jippy hun ble veldig fornøyd- gøy! Da tror jeg jammen jeg sier ja takk til den soffan.. jeg hadde kalkulert med ny soffa til mange tusen, men da tror jeg at jeg vil spare litt og heller finne ett fint teppe og legge over feks ja. lurt! Så koselig å se deg trud. klem

    SvarSlett
  3. Hvis trekket er i ren bomull, så er det jo mulig å farge også? Hadde en venninne med ikeasofa som bare vaskemaskinfarget trekket i en mørkere farge hver gang hun hadde en flekk som ikke gikk bort ;-)

    SvarSlett
  4. Heisann..

    Nydelig sjal.
    Du er sååå flink altså..
    Bra at hun ble glad..

    Ønsker deg en kos helg..

    Klem Linda

    SvarSlett
  5. Så fint skjef du har laget! :)

    Jeg har ingen erfaring med hvit sofa, men har veldig lyst på en selv med lyst trekk...sikkert upraktisk med små barn i hus, men...lykke til med valget! Uansett er jo ikke 500,- mye for den sofaen du kan få kjøpt.

    Ha en fin kveld!
    Klem

    SvarSlett
  6. Veldig fornøyd med skjerfet, ja! :) Nydelig er det!

    Sofaen kjenner jeg ikke til, men den er innmari stilig. Lurt med teppe over, for å beskytte litt. Søler lett jeg og, derfor valgte jeg sofa i skinn denne gangen.

    SvarSlett

Mine herlige kommentatorers spor:-)
Om du ikke har egen blogg velger du navn/adresse og skriver fornavn eller nick i stedet for "anonym", nettadresse er ikke nødvendig.