Noen ganger trenger man et virituelt drømmeslott. Et sted der drømmer kan forbli dusrosa-drømmer som ikke nødvendigvis eksisterer, og en plass hvor drømmene kan bli realisert, enten de er små eller store. På denne bloggen vil dere se mine kreative prosjekter, se bilder av interiør og hva jeg drømmer om. Leiligheten er minimal, forutsetningene til tider elendige, og livet slettes ingen drøm, men jeg lar meg ikke stoppe. Jeg vil skape, jeg vil blomstre, jeg vil drømme. Vi må gjøre det beste ut av det minste! Velkommen til min lille verden og til det som skjer innenfor husets fire vegger, og bloggens virituelle dør.

Stedet hvor jeg er rådende rosa prinsesse med eget bittelite kongerike.

fredag 29. mars 2013

Kastet meg på mariusbølgen

Først skulle jeg ikke ha skappel, men det fikk jeg. Så skulle jeg ikke ha marius, synes egentlig jeg var litt lei mønsteret som har kommet og gått oppimellom. Men jammen så kan man ombestemme seg to ganger.

Min versjon er moodsinspirert, samt fått innslag fra en marius på 70- tallet med stripeeffekt på bol og armer. Det strikkes 5 rett og 1 vrang, og tilpasset med vrang der spissene på mønsteret er. Strikket i Smart garn fra Sandnes i jadefarge, hvit og brun. Strikket belegg i lerke i halsen for å minske kløing.

Str er medium og egentlig litt for lang og stor ved skuldrene, men Mannen som maser som å få den, får nok ikke gehør. Denne skal jenta ha sjøl:-)





Jeg har fått hjelp av mannen til å tegne opp traktor, siden jeg vet lite om proposjoner på slike kjøretøy. Vi tok utgangspunkt i en moodslignende traktor for strikk, men synes den ble lang og altfor svær. Derfor komprimerte og endret vi vilt. Den modellen vi endte med er på 25 masker i bredden.

Jeg legger ut traktoren her om noen ønsker å bruke den. Det er hyggelig om du linker til bloggen min om du har blogg og strikker en traktorgenser eller lignende.


Genseren er prøvekjørt i påsken, og jeg er fornøyd!! At jeg strikket den på litt over 2 uker, og i tillegg monterte for første gang, hadde jeg nesten ikke trodd for en stund siden var mulig. Nå skal jeg nyte solstrålene resten av ferien- med MARIUSEN på...

Go påske! 

4 kommentarer:

  1. Så mye fint du strikker og syr. Kjempeflink er du:)

    SvarSlett
  2. Elisabeth Regine Emblemsvåg Strand26. juni 2013 kl. 12:45

    Tusen takk for at du legger ut mønteret på traktoren, holder på å strikke genser til min far som er 65 år og han er så glad i traktorer. Så nå har jeg kommet opp til mønsteret og kommer til å bruke din versjon for det er den beste jeg har funnet :D DU er flink :D

    SvarSlett
  3. Så hyggelig å høre Elisabeth!! Ble genseren fin og eieren fornøyd?

    SvarSlett
  4. Nyydelig arbeid! Linket meg hit via innlegg på sykroken. Du må jammen blogge mer enn du gjør, for de siste kjolen du har sydd var fantastiske!

    SvarSlett

Mine herlige kommentatorers spor:-)
Om du ikke har egen blogg velger du navn/adresse og skriver fornavn eller nick i stedet for "anonym", nettadresse er ikke nødvendig.